Sídlo firmy v Praze má opodstatnění pro tuzemský trh, ale i pro zahraniční klientelu


Na Internetu nabízí zřízení virtuálního firemního sídla celá řada firem. Lidé jsou však již zpravidla ostražití, poučení ze zkušeností svých blízkých, nebo dokonce svými vlastními zážitky, a jsou častokrát plni obav, zda jde o bezpečnou službu, a zda se nejedná o další z podvodných způsobů, jak zneužít klienta pro bezohledný zisk.
siluety mužů.png

Co je to virtuální sídlo firmy

Každá zakládaná společnost musí nechat zapsat do obchodního rejstříku sídlo. Stanoví to litera zákona a nelze se tomuto kroku vyhnout. Zákonný požadavek lze připodobnit k trvalému pobytu fyzických osob, který je uveden v občanském průkazu, a to i přesto, že je často tento status zesměšňován vzhledem k tomu, že řada movitějších lidí neustále migruje po světě, případně se zdržuje nepravidelně v některém z více sídel v rámci republiky, nebo dokonce Evropy či jiného kontinentu.
Virtuální prostory jsou v podstatě službou zákazníkovi, jedná se o pronájem adresy právnickým osobám, které ji musí ze zákona uvádět v obchodním rejstříku. Zároveň však společnosti nemusí platit za pronájem skutečných, tedy fyzických prostor (kanceláří, výrobních provozů apod.) Některé subjekty zkrátka ke své podnikatelské činnosti nepotřebují žádné prostory, ani provozní či kancelářské provozy, musí však literu zákona dodržet a alespoň fiktivní – virtuální sídlo firmy uvádět.
jednání u stolu.jpg

Jaké z toho plynou výhody

Především finanční. Virtuální sídla obnáší měsíční poplatky v řádu stokorun a v případě sídla firmy v Praze se jedná o velmi lukrativní prostor. Součástí virtuálních míst bývá i možnost využít jednací místnost (v Praze nebo v jiných městech, dle volby.) Tato přednost vynikne teprve ve srovnání s klasickými pronájmy fyzických kanceláří, které bývají na místě pro zákazníka ne tolik zajímavém, a pokud ano, v Praze se měsíční pronájmy takových prostor pohybují v řádu desetitisíců korun.
Prestižní sídla jsou využívána takřka pokaždé, jestliže jde o kontakty se zahraniční klientelou. Rozhodně lépe vypadá na vizitce či na webovém portálu adresa v centru Prahy, než řekněme malé městečko na Vysočině.

Sídlo firmy v Praze má opodstatnění pro tuzemský trh, ale i pro zahraniční klientelu
5 (100%)2